Tännään mää kävin ensin koululla ja sim mää menin siältä käymää tuala tyäpaikalla. Jämährin sinne si istumaan pariks tunniks, ko oli siinä yks tyäkaveri turisemasa kans. No luim mää siinä päivän lehret kans, mut sim me pölötettiin tosta tupakkilakosta. Kattos ko kesäkuun alusta tullee si se uus tupakkalaki, ja meenki paari on si kokonaan savuton, no terassilla tiätysti saa polttaa nin kavvan ko se si sykyllä onki. Ja si tuli tiätysti siinä samalla se, ettei henksuka saa töisä polttaa ollenka. No ei se mua haittaa, ko mää oon jo pari vuatta sentäs ollu polttamati, mut tää mun tyäkaveri siinä si on sitä lakkoonsa miättiny. Ko se meinaan miätti, että lopettaa si vallan koko savuttelunsa, ja mää sitä si koitin siinä parhaani mukkaan rohkasta ja nevvoo tiätysti kans. Toivottavasti se nys si saa sen lakkonsa aikaseks eikä alota si ennää ollenka. Mut kyl mää sille si tolkutin sitä, ko mulle se oli nin kamalan helppoo se lopettamine, ettei se välttämättä mittään kamalaa oo. Kai seki si tiätysti riippuu ihmisestä, muk ko ei mulla mum miälestäni ollu eres mittään sen ihmeempiä viarotusoireita, vaikka kyl määki siinä on sen kymmenen vuatta kerkesin polttamaan!

No oli mulla tiätysti sim muutenki siälä mukava istua, ko kattelin maisemia ;)