Kävin kauppareisusa, ja palatesa pirruuttani kattoin onks mittään ilmaislehtiä tullu postilooraan. No olihan siä, vaan ei mittään ilmaislehtiä, ko perjantaine Satakunnan Kansa siä oli! Isä kyl mulle jo tosa sano, et se on mulle semmosen tilannu pariks kuukaureks. Nym mua siv vaan ihmetyttää se, että mitä vasten ne on tuanu mulle perjantain lehren sunnuntaina, ja mitä vasten ne ei oo tuanu sitä pyhäpäivän lehtee ollenka?? Mulle tuli joskus aikasemminki se satkari vähän aikaa, ja sillon se tuli aina 2-3 päivää myähäsä, ja si oli loora täyteen tupattu monta lehtee. No arvakkaa vaan kuka viittii si monta päivää vanhoja lehtiä lukkee, ja viä monta kerrallans? Em mää ainaka. Mää kyl paan sinne si hyvin äkkiä jottain palautetta menemään, jossei se ala ajoisa tulla! Olkoon vaan tarjouspätkä, mut mum miälestäni tarttis se silti tulla oikeena päivänä perille, ko kerran maksetaan siittä lehrestä. Ja jakkaa ne täälä kumminki sen Lapin Kansan, ja eiks ne mahra sammaa virmaa olla molemmat lehret, ni tekisivät sij jottain yhteistyätä keskenäns, ja panis mun lehteni tulemaan ajoisa! Ei tää Suami nyn nin iso maa oo, etteikö täälä sais tämmösiä asioita hoirettua, sitäpaitsi ko mää paan täältä paketin menneen sinne etelään, ni se on seuraavana päivänä perillä siä jos ennen viittä paan sen postiin! Kyl mua nys si harmittaa jo etukätteen, jos täsä taas käy huanosti... No katotaan nys si kumminki ennenko aletaan kettään syyttelemmään mistään :D